Adviespunt
Een close-up van een brief over de afhandeling van klachten, gericht aan de vertrouwenspersoon. School en Veiligheid

Een adequate afhandeling van klachten op school is geen eenvoudige taak. Elke klacht en elke klager is weer anders. De procedure bij klachten staat daarentegen vast. In de Eerste Hulp Bij Klachten-kaart staat deze procedure beknopt en stapsgewijs beschreven. De EHBK-kaart is bedoeld voor interne vertrouwenspersonen in het onderwijs en biedt houvast bij de behandeling van klachten.

Eerste Hulp bij Klachten

Voor de beginnende vertrouwenspersoon is de EHBK-kaart een handig hulpmiddel. Voor meer ervaren vertrouwenspersonen is het bruikbaar als checklist. De kaart biedt ruimte voor het invullen van belangrijke telefoonnummers, zodat je deze altijd bij de hand hebt in geval van klachten of calamiteiten.

Download

Je kunt de EHBK-kaart gratis downloaden als pdf-bestand.

EHBK-kaart

Wij zijn Stichting School & Veiligheid. Wij ondersteunen scholen bij het bevorderen van een sociaal veilig klimaat. Dit doen wij door:

Creëer een sociaal veilige sfeer op school

Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze nieuwsbrief
en ontvang iedere maand actuele informatie
over sociale veiligheid op school.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.