Adviespunt
Een groep mensen aan het woord die een spel spelen. School en Veiligheid

Stichting School & Veiligheid doet onderzoek naar pedagogisch vakmanschap van mbo-docenten met betrekking tot sociale veiligheid in een online leeromgeving. Dit onderzoek vindt plaats in maart en april. Wij zijn op zoek naar mbo-docenten die hier eenmalig, maximaal anderhalf uur aan mee willen doen.

Doel van het onderzoek

Met dit onderzoek willen wij uitdagingen en successen van mbo docenten omtrent digitale sociale veiligheid in kaart brengen. De inzichten uit dit onderzoek kunnen helpen bij praktische ondersteuning van het mbo in de toekomst.

Wat wij vragen van deelnemers

Voor dit onderzoek stellen wij enkele online focusgroepen samen. Wij delen deelnemers in groepen in van drie of vier mbo-docenten en een moderator. De onderzoeker stelt de vragen en faciliteert de onderlinge discussie.
Het is een eenmalig gesprek van ongeveer een uur tot anderhalf uur en vindt plaats in maart of april. De gesprekken vinden plaats via Teams door middel van videobellen.

Vrijwilligheid en intrekken van participatie

Deelname aan dit onderzoek is geheel vrijwillig. Je mag op elk moment uit de focusgroep of uit het onderzoek stappen.

Enthousiast geworden?

Wil je meedoen aan dit onderzoek? Vul dan op dit formulier je gegevens in. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op. Heb je nog vragen, stuur dan een e-mail naar communicatie@schoolenveiligheid.nl.

Uitvoering onderzoek

School & Veiligheid laat dit onderzoek uitvoeren door een student van de masteropleiding Youth, Education and Society (Universiteit Utrecht) in het kader van haar afstudeerscriptie.

Wij zijn Stichting School & Veiligheid. Wij ondersteunen scholen bij het bevorderen van een sociaal veilig klimaat. Dit doen wij door:

Creëer een sociaal veilige sfeer op school

Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze nieuwsbrief
en ontvang iedere maand actuele informatie
over sociale veiligheid op school.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.